Zakon o pravilih cestnega prometa in policijske akcije

Policija ima vsako leto nekaj posebnih akcij, ki so usmerjene na odpravljanje določenih prekrškov voznikov, ki veljajo za najpogostejše in najbolj nevarne. Zakon o pravilih cestnega prometa namreč jasno pravi, da ne smemo voziti pod vplivom alkohola, da ne smemo voziti, če nismo pripeti z varnostnim pasom, da se med šofiranjem ne smemo pogovarjati po telefonu, da moramo upoštevati predpisane hitrosti na različnih vrstah cest in v naseljih – in kljub temu se pravil ljudje ne držijo. V najhujših primerih kršitev slednjih pri do odvzema in s tem prenehanje veljavnosti vozniškega dovoljenja. Vendar pa … So zgolj to prekrški, ki jih preverja policija?

Zakon o pravilih cestnega prometa resda govori o vseh teh pravilih, a policija dela na cestah red tudi na druge načine, ki niso tako izpostavljeni. Seveda se vsi strinjamo, da alkohol ne spada na cesto, in da vinjeni vozniki izjemno ogrožajo druge udeležence v prometu ter so odgovorni za veliko število prometnih nesreč s smrtnim izidom, vendar to še zdaleč ni vse. Do marsikatere nezgode ali ogrožanja življenja pride tudi zaradi drugih razlogov. Eden glavnih so stara, slabo vzdrževana in tehnično neizpravna vozila – vozila, za katera se včasih celo čudimo, da jih lahko opazimo cesti.

Policija sicer ob rutinskih kontrolah prometa včasih povpraša voznike po obvezni opremi in se prepriča o tem, da je avto opremljen z rezervno pnevmatiko, kompletom prve pomoči in rezervnimi žarnicami, prav tako pa v času predpisane zakonske menjave letnih pnevmatik za zimske preverja, ali so vozniki svoje jeklene konjičke preobuli v zimsko obutev oziroma v svoj prtljažnik spravili snežne verige – to pa je običajno vse. Zakon o pravilih cestnega prometa se namreč nanaša bolj kot ne na predpostavko, da so avtomobili, ki jih srečujemo na slovenskih cestah, običajno varni in tehnično ustrezni, kar naj bi seveda ob vsakoletni registraciji zagotovili z ustreznim tehničnim pregledom – policisti pa niso niti usposobljeni niti pooblaščeni, da bi se ukvarjali s tem, ali tehnični pregled zares »drži«, ali je bil podeljen »na lepe oči«. Policija se ne ukvarja s tem, ali je avtomobil servisiran, poleti ne preverja profila na pnevmatikah, nikoli se ne pozanima o tem, ali avtu dejansko dobro delujejo zavore. In zakaj ne?

Kdo bi vedel – verjetno so takšni pač predpisi. Vsekakor pa bi bilo smiselno, če bi se ti v prihodnje tudi nekoliko spremenili. Kot vsi vemo, je namreč tehnični pregled nekaj, kjer je pogosto mogoče doseči, da na eno oko zamižijo, avtomobil pa posledično ni izpraven. In če bi imela policija vsake toliko akcijo, s katero bi mobilna ekipa naredila hiter test avtomobila, bi bilo gotovo odkritih precej avtomobilov, za katere bi bilo bolje, da jih na naših cestah ne bi bilo.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *